שלב חמישי: עיצומו של תהליך השיפוץ

תהליך הבינוי באופן כללי:

באופן העקרוני, הכנת התשתיות מתבצעת מהתקרה כלפי מעלה.

לרב, טרם לכן, מוקמות תשתיות קירות הגבס (עמודים), על מנת לשרטט בשטח את קווי המתאר של החדרים. בתקרה מונחות תשתיות תעלות החשמל והתקשורת, ספרינקלרים, תעלות ויחידות מיזוג אוייר וכדומה.

לאחר מכן, מתחילה להתבצע סגירת הקירות. סגירת קירות הגבס מתבצעת רק מכיוון אחד, קבלן החשמל מניח את התשתיות הרלוונטיות עד למיקום שקעי החשמל והתקשורת (צינורות פלסטיק המשמשים להשחלת הכבילה בשלב מאוחר יותר). לאחר מכן מונח בידוד אקוסטי בין הקירות והן נסגרים מהצד השני.

העבודות מבצעות על פי תכנון מוקדם ומתוזמן והכול חייב לפעול כמו שעון שוויצרי. כל בעל מקצוע נכנס כשהתשתית עבורו מונחת ועל מנת שבעל מקצוע אחד לא יפריעו לקודמו או לבא אחריו. כאשר כל תשתית/בעל מקצוע נכנס לעבודה, תשתיותיו מייצרות מגבלות פיזיות לתשתיות הבאות אחריו והכל חייב להילקח בחשבון.

לאחר שהוכנו ואושרו סופית כל התוכניות (ולא לפני או במקביל), תחל עבודת הקבלנים. במידה ואנו בוחרים את בעלי המקצוע, עלינו לבחור בעלי מקצוע מנוסים, אמינים ומומלצים שיישמו את התוכניות.

האתגר והקושי במציאת בעלי מקצוע אמינים, מנוסים ומומלצים (לרבות הכרת טווח העלויות הסביר/מקובל) למי שאינו מצוי בתחום עיסוק זה עלול להיות מתיש, לא מקצועי ולהעלות את רמת הסיכון ואי הוודאות.

חלק בעלי המקצוע עלולים לנסות ולקצר את משך העבודה ככל הניתן.

חלקם ינסו לחסוך בשעות עבודה או ישתמשו בחומרי גלם באיכות ירודה.

הם יציעו את הפתרון הקל ביותר ליישום, ויאמרו כמעט על כל דבר (-: שהוא אינו ניתן לביצוע או יישום.

העדר שליטה במגבלות הטכניות לא יאפשר לכם לנהל עם בעלי המקצוע השונים  דו שיח תכליתי ולקבל את שאמרו כאורים ותומים. רבים מאתנו מכירים את המתכנת שאומר כי אי אפשר לפתח את מה שאנחנו רוצים או שהדבר ייקח 100 שעות. אם לא נבין בתחום העשייה, לא נוכל לבצע ניהול מוצלח של. לוחות הזמנים והתקציב עלולים לזנק לשמיים.

עם תחילת עבודת הקבלנים, עלינו לבחור ולאשר את כל פרטי הבניה והכמות היא רבה, מגוונת, שונה בעלות, באיכותה ובאופן היישום בשטח.

להלן רשימה חלקית ביותר:

חיפוי קרמיקה לקירות חדרי השירותים, כלים סניטריים, ריצוף לסוגיו (קרמיקה, שטיחים מקיר לקיר, פרקט, PVC במעבדות), כל סוגי גופי התאורה, זגגות (כולל דלתות מזכוכית), עבודות נגרות (דלתות חדרים/כניסה מטבח בהתאם לתוכנית האדריכל/ית, דלפקים וכל פרט עיצובי שהומלץ על ידי מעצב/ת הפנים ואושר), סוגי שקעים ומפסקים, עמדת הקבלה, השלמת ורכישת ריהוט כללי לעובדים/הנהלה, פינת אירוח, רהוט חדרי ישיבות, אבזור חדרי הישיבות ותכנון מולטימדיה, ריהוט המותקן ומחובר לקירות/רצפות (כגון קיוביקים לשטחי ה Open Space, שולחנות וכו'), צבע הקירות (לרב יותר מצבע אחד) ועוד ועוד.

הקמת חדר מחשב / חדר שרתים / חדר תקשורת:

לחברות שלהן מערך שרתים גדול, נדרשת התייחסות מיוחדת הכוללות חדר בגודל המתאים, רצפה צפה ותשתיות מיוחדות נוספות.

מדובר בפרויקט משמעותי, המתנהל במקביל לפרויקט שתואר עד כה. לרב, מנהל את הפרויקט מנהל מערכות המידע/מנהל ה IT ביחד עם יועץ מומחה בתחום (לרב מהחברה שנבחרה להקים את חדר השרתים).

על נושא זה ניתן לפרט עד כדי אתר שלם ולכן מטבע הדברים לא נוכל להרחיב במדריך זה.

אנו מלווים את פרויקט זה על ידי התאמת תשתיות המבנה ומתאמים בין כל הגורמים הרלוונטים להקמת חדר השרתים לבעלי המקצוע בפרויקט ההקמה (הזנות חשמל, מיזוג, הזנת תקשורת ראשית וכדומה).

קראו על השלבים הבאים בפרוייקט:

רובם המכריע של המבקשים לאתר משרדים חדשים מגדירים שטח נכס דרוש על פי הערכת "אצבע" ולא על פי תהליך סדור ומוגדר. זאת הטעות הראשונה שגוררת אחריה אילוצים רבים, הוצאות לא מתוכננות והתפשרויות שאינן מחויבות המציאות. התהליך הנכון לאיתור נכס מתחיל בשני אלמנטים קריטיים:..

להמשך קריאה לחצו כאן >>

לאחר שהגדרנו לעצמנו באופן מפורט את שטח המשרד הדרוש והתקציב נוכל להתחיל בשלב איתור הנכס.

שלב זה יכול להיערך עד מספר שבועות וכולל בין השאר ביקורים רבים בנכסים שונים המוצעים להשכרה, מו"מ על עלויות השכרת הנכס לקראת חתימה על חוזה, מו"מ על כל אחד מסעיפי חוזה…

להמשך קריאה לחצו כאן >>

שלב זה, הינו שלב מרכזי בפרויקט ומטרתו לתרגם את חזונכם האישי והעסקי לנראות שאמור לשדר המשרד החדש לעובדיכם וללקוחותיכם, כמו גם להיות פונקציונאלי ולשרת אתכם באופן האופטימאלי בעבודתכם היומיומית.

להמשך קריאה לחצו כאן >>

תחילתו של שלב זה, עם סיום שלב התכנון האדריכלי.

היינו יכולים לציין כי גם שלב זה חשוב ומרכזי בפרויקט, אך הדבר נכון לכל שלבי הפרויקט ולכן, מתוך הנחת יסוד זו, נמנע מלציין זאת שוב 🙂

לאחר אישורנו לתוכנית האדריכלית, מתבצעים כמה תהליכים מקביליים שחשיבות סיומם ורציפותם הינה קריטית לעמידה בלוחות הזמנים.

לחצו כאן להמשך קריאה על תכנון מול יועצי מערכות אלקטרו מכניות ונוספות >>

לאחר שהוכנו ואושרו סופית כל התוכניות (ולא לפני או במקביל), תחל עבודת הקבלנים. במידה ואנו בוחרים את בעלי המקצוע, עלינו לבחור בעלי מקצוע מנוסים, אמינים ומומלצים שיישמו את התוכניות.

כיצד בוחרים ולמה כדאי לשים לב ?

להמשך קריאה לחצו כאן  >>

לקראת מועד האכלוס המשוער (כחודשיים לפני) עלינו להתחיל ולהיערך לקראת העברת המשרד הקיים ואכלוס המשרד החדש.

ראשית עלינו לקחת בחשבון בשקלול כלל הפרמטרים את האפשרות של איחור במסירה. מקרה זה שכיח ובמקרים רבים מועד המסירה הוא היום האחרון האפשרי על פי החוזה, כולל תקופת האיחור "המותרת", לרב כ-30 יום.

עלינו להיערך לטיפול מעמיק בנושאים העיקריים הבאים, ועליהם נרחיב מיד:

להמשך קריאה לחצו כאן >>

מה שנראה על פניו כמטלה שניתן להתמודד עמה עם קצת הגיון וכישורי ניהול מתגלה די מהר כפרויקט רב שלבי שכל צעד בו תלוי ונובע מקודמו ויש לו השפעות לוגיסטיות וכלכליות משמעותיות. חשוב לקחת בחשבון שתהליך המעבר הינו תהליך מסובך ומורכב ודורש התמחויות מקצועיות, אשר בדרך כלל איננה בתחום ההתמחויות של החברה, והוא מצריך משאבי זמן רבים.

טיפים ליום המעבר: לחצו כאן להמשך קריאה >>